02 April 24

Pink Gellac wint bij Shopping Awards 2024

Nr. 1 Webshop Hair & Beauty en 4de snelst groeiende e-commercebedrijf

Tijdens het feestelijke Shopping Awards Gala 2024 in Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk is Pink Gellac wederom in de prijzen gevallen. In de categorie ‘Hair & Beauty’ zijn we door het publiek én door Shopping Awards Vakexperts verkozen tot de nr 1 webwinkel!

En stonden we een jaar geleden nog op plek acht van Nederlands snelst groeiende e-commerce bedrijven, dit jaar zijn we doorgeschoten naar de vierde plaats op de Ecommerce50 - de lijst met snelst groeiende e-commercebedrijven van Nederland.

Dit bewijst wat we zelf al een tijdje weten: dat Pink Gellac in de afgelopen jaren is uitgegroeid tot een bloeiende en serieuze onderneming en we hard op weg zijn om van Pink Gellac het meest toonaangevende premium nagelmerk van Europa te maken. Dat doen we niet alleen, maar samen met onze geweldige community van trouwe fans!

Pink Gellac heeft een digital first-strategie, waarbij onze webshop ondersteund wordt met brand stores op key locaties. We zijn inmiddels digitaal aanwezig in 7 landen en hebben onlangs onze tiende winkel geopend, de Pink Gellac Colour Boutique in Rotterdam.

Op de Ecommerce50 lijst staan de 50 snelst groeiende e-commercebedrijven van Nederland. Bij het bepalen van de ranglijst kijkt EY niet alleen naar de omzetgroei in 2023, maar het consultancybedrijf kijkt ook naar de potentie voor 2024. Hieruit komt een top 10 naar voren, waarbij ook naar vermogenspositie en financiering wordt gekeken om vast te stellen of het of het om duurzame groei gaat. Met een vierde plek laat Pink Gellac dus niet alleen zien dat het bedrijf snel groeit, maar zeker ook dat het om duurzame groei gaat.

Over Pink Gellac

Pink Gellac heeft als missie om gelnagellak van salonkwaliteit naar de consument thuis te brengen. Het bedrijf is sinds de oprichting in 2013 dankzij een aantal sterke pijlers uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende premium nail care-merken van Europa. Zo bestaat de collectie van Pink Gellac uit meer dan 250 kleuren gelnagellak en lanceren zij om de maand een nieuwe collectie met 5 kleuren.

Het Nederlandse bedrijf hanteert een digital-first strategie waardoor de producten inmiddels in 6 Europese landen en de Verenigde Staten beschikbaar zijn. Om de online aanwezigheid te ondersteunen heeft Pink Gellac inmiddels 10 brand stores, waaronder in Amsterdam, Antwerpen, Brugge, Groningen, The Mall of the Netherlands, Rotterdam en Utrecht. In deze Pink Gellac Colour Boutiques kunnen klanten terecht voor inspiratie, advies en kunnen zij de gehele merkbeleving ervaren.

In 2023 is de omzet van het bedrijf met 60 procent gestegen en met 800.000 orders op jaarbasis is het bedrijf inmiddels een serieuze speler. Ondanks de snelle groei is de spirit waarmee Pink Gellac van start ging onveranderd gebleven: het bedrijf staat tussen de gebruikers van de gellak, die zelf het eindresultaat bepalen en de spil blijven in alles wat ze doen. Het merk drijft op de kracht van de Pink Gellac community – een community die dag op dag groeit en internationaler wordt en inmiddels bijna een half miljoen volgers telt.

Pink Gellac is sinds 2021 in handen van investeerder Vendis Capital.