Pink Gellac opent 10de winkel

Digital Native brandPink Gellac opens its 10th physical store

Ooit startte Pink Gellac met een webshop, maar sinds afgelopen maand wordt deze webshop ondersteunt door inmiddels 10 eigen stores. Want op 14 maart openden we de nieuwe Pink Gellac Colour Boutique in Rotterdam. Vanaf de allereerste dag is de winkel aan de Lijnbaan één van onze meest drukbezochte stores.

In onze winkels met het inmiddels bekende roze interieur kunnen klanten terecht voor het bewonderen van onze ruim 250 kleuren gellak, de nieuwste collecties, onze lampen en andere accessoires, maar vooral ook voor inspiratie en deskundig advies van onze gepassioneerde medewerkers.

Pink Gellac gelooft in de combinatie van een webshop met brand stores op key locaties. Zo kunnen we onze klanten de beste combinatie van een online business met een traditionele winkel bieden. Inmiddels hebben we winkels in Amsterdam, Antwerpen, Brugge, Eindhoven, Groningen, The Mall of the Netherlands, Nijmegen, Utrecht, Wijnegem, en nu dus ook in Rotterdam. Daarnaast zijn we digitaal aanwezig in 7 landen.

Maar we zijn er nog niet. Ongeveer de helft van de vrouwen lakt in elk geval één keer per maand haar nagels; 75 procent doet dit zelf. Van deze groep ‘thuislakkers’ lakt slechts een kwart met gellak. Daar zit dus een enorme potentie. In elke markt waarin we actief zijn zien we de categorie in omvang toenemen.

Uit marktonderzoek blijkt ook dat Pink Gellac onder gebruikers een zeer positief imago heeft.  Getuige ook de lange rijen voor onze nieuwe winkel in Rotterdam heeft het merk Pink Gellac onder Nederlandse vrouwen verreweg de hoogste awareness. In andere landen gaan we ook die richting op. We blijven daarom aan de weg timmeren met nieuwe stores en webshops in nieuwe markten; onze ambitie is groot en kent geen grenzen.

Pink Gellac heeft als missie om gelnagellak van salonkwaliteit naar de consument thuis te
brengen. Het bedrijf is sinds de oprichting in 2013 dankzij een aantal sterke pijlers uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende premium nail care-merken van Europa. Zo bestaat de collectie van Pink Gellac uit meer dan 250 kleuren gelnagellak en lanceren zij om de maand een nieuwe collectie met 5 kleuren.

Het Nederlandse bedrijf hanteert een digital-first strategie waardoor de producten inmiddels in 6 Europese landen en de Verenigde Staten beschikbaar zijn. Om de online aanwezigheid te ondersteunen heeft Pink Gellac inmiddels 10 brand stores, waaronder in Amsterdam, Antwerpen, Brugge, Groningen, The Mall of the Netherlands, Rotterdam en Utrecht. In deze Pink Gellac Colour Boutiques kunnen klanten terecht voor inspiratie, advies en kunnen zij de gehele merkbeleving ervaren.

In 2023 is de omzet van het bedrijf met 60 procent gestegen en met 800.000 orders op jaarbasis is het bedrijf inmiddels een serieuze speler. Ondanks de snelle groei is de spirit waarmee Pink Gellac van start ging onveranderd gebleven: het bedrijf staat tussen de gebruikers van de gellak, die zelf het eindresultaat bepalen en de spil blijven in alles wat ze doen. Het merk drijft op de kracht van de Pink Gellac community – een community die dag op dag groeit en internationaler wordt en inmiddels bijna een half miljoen volgers telt.

Pink Gellac is sinds 2021 in handen van investeerder Vendis Capital.