06 June 24

Pink Gellac opent Colour Boutique in Paris

Pink Gellac zet internationale opmars voort met opening brand store in Parijs

Gelnagellakmerk geeft verder invulling aan omnichannel aanpak met combinatie webstore en fysieke winkels

HILVERSUM-PARIJS, 6 juni 2024 – Pink Gellac, binnen tien jaar uitgegroeid van start-up tot een van de grote aanbieders van gelnagellak in Europa, heeft op 6 juni de deuren van haar eerste brand store in Frankrijk geopend. De winkel aan de prestigieuze Rue de Rivoli in Parijs, ingeklemd tussen de Champs-Elysées en het bruisende Le Marais, markeert de opmars en ambitie van Pink Gellac om de leidende aanbieder van gelnagellak in Europa te worden.

“Wij zijn bijzonder trots onze vleugels uit te slaan naar de Franse markt, de bakermat van een aantal iconische beautymerken”, zegt Thera Strietman, CEO van Pink Gellac. “Dat doen we vanzelfsprekend met een webshop die speciaal op de wensen, voorkeuren en kleuren van de Franse consument is afgestemd, maar ook met een inspirerende brand store op een van de mooiste winkellocaties van Parijs.”

Rue de Rivoli

De Pink Gellac Colour Boutique bevindt zich op Rue de Rivoli 98, pal tegenover l’Hotel-de-Ville, het beeldbepalende stadhuis van de Franse hoofdstad. Volgens onderzoek van BNP Paris behoort de Rue de Rivoli met dagelijks gemiddeld 36.000 bezoekers tot de meest drukbezochte winkelstraten van Europa.

Om de opening van de store extra kleur te geven introduceert Pink Gellac de ‘Paris Signature Limited Edition Starterset’ met daarin de kleur 423 Parisian Pink. Daarnaast kunnen de eerste 50 bezoekers bij besteding van tenminste 30 euro rekenen op een goodie bag. Alle bezoekers aan de winkel kunnen tijdens het feestelijke openingsweekend van 7, 8 en 9 juni hun geluk beproeven door aan het Pink Gellac Rad van Fortuin te draaien en zo mooie prijzen winnen.

Geslaagde omnichannel strategie

Met de nieuwe Colour Boutique in Parijs heeft Pink Gellac inmiddels elf brand stores onder haar hoede. Alle winkels van het merk zijn te vinden in de mooiste winkelstraten van Nederland, België en nu dus ook Frankrijk. De eerste winkel werd in 2021 in Nederland geopend, een jaar later volgde de eerste opening in België en 2024 staat in het teken van de opmars in Frankrijk. Met de Colour Boutique in Parijs zal het aantal storebezoekers – momenteel 1,5 miljoen per jaar – zonder twijfel hard groeien. In maart dit jaar opende Pink Gellac een winkel aan de Rotterdamse Lijnbaan. Daarnaast gaan voor het einde van de maand bovendien de deuren Pink Gellac Maastricht open.

Pink Gellac gelooft in een omnichannelstrategie waarbij fysieke winkels en de webshop elkaar versterken. In de Colour Boutiques komen klanten niet alleen om producten van Pink Gellac te kopen; ze krijgen hier de complete brand experience. Ze vinden er inspiratie, maken kennis met de nieuwste collecties, kunnen alle meer dan 250 kleuren in het echt zien, en ze kunnen er terecht voor advies.

Via de webshop kunnen consumenten natuurlijk op hun gemak hun bestellingen doen die vervolgens in een mum van tijd thuis worden bezorgd, maar ze vinden daar ook tips en inspiratie, onder meer door de usergenerated content. Met de webshop bereikt Pink Gellac inmiddels consumenten in zeven Europese landen en de Verenigde Staten. Op Trustpilot heeft Pink Gellac een Trustscore van 4,6 op basis van bijna 30.000 reviews. Op verschillende online communities heeft het merk 800.000 volgers die daar ervaringen uitwisselen, hun creaties delen en inspiratie opdoen.

Markt in beweging

“De markt voor gellak is relatief nieuw en flink in beweging”, zegt Strietman. “Men wil er graag goed verzorgd uitzien en daar horen ook gelakte nagels bij die 14 dagen mooi blijven. Ten onrechte wordt vaak nog gedacht dat het aanbrengen van gellak moeilijk is, maar we laten onze klanten zien dat dit niet het geval is. Dat doen we online bijvoorbeeld met tutorials en in de Colour Boutiques kan de klant het zelf ervaren. Als ze eenmaal om zijn, blijven deze klanten gellak gebruiken. Hier ligt dus een enorme potentie.”

Pink Gellac heeft als missie om gelnagellak van salonkwaliteit naar de consument thuis te
brengen. Het bedrijf is sinds de oprichting in 2013 dankzij een aantal sterke pijlers uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende premium nail care-merken van Europa. Zo bestaat de collectie van Pink Gellac uit meer dan 250 kleuren gelnagellak en lanceren zij om de maand een nieuwe collectie met 5 kleuren.

Het Nederlandse bedrijf hanteert een digital-first strategie waardoor de producten inmiddels in 6 Europese landen en de Verenigde Staten beschikbaar zijn. Om de online aanwezigheid te ondersteunen heeft Pink Gellac inmiddels 10 brand stores, waaronder in Amsterdam, Antwerpen, Brugge, Groningen, The Mall of the Netherlands, Rotterdam en Utrecht. In deze Pink Gellac Colour Boutiques kunnen klanten terecht voor inspiratie, advies en kunnen zij de gehele merkbeleving ervaren.

In 2023 is de omzet van het bedrijf met 60 procent gestegen en met 800.000 orders op jaarbasis is het bedrijf inmiddels een serieuze speler. Ondanks de snelle groei is de spirit waarmee Pink Gellac van start ging onveranderd gebleven: het bedrijf staat tussen de gebruikers van de gellak, die zelf het eindresultaat bepalen en de spil blijven in alles wat ze doen. Het merk drijft op de kracht van de Pink Gellac community – een community die dag op dag groeit en internationaler wordt en inmiddels bijna een half miljoen volgers telt.

Pink Gellac is sinds 2021 in handen van investeerder Vendis Capital.

Voor meer informatie:
Faber & Van de Woestijne