Pink Gellac x ELLE

ELLE en Pink Gellac kijken terug op succesvol livestream-shoppingevent

Op 10 april jl. organiseerde het Nederlandse gelnagellakmerk Pink Gellac in samenwerking met mode- en lifestyleplatform ELLE voor het eerst een livestream-shoppingavond. Tijdens dit event gingen influencers, experts en deelnemers in gesprek over de laatste modetrends en natuurlijk de producten van Pink Gellac. ELLE en Pink Gellac kijken terug op een zeer geslaagd evenement dat heeft aangetoond dat een dergelijke livestream een geweldige manier is om gebruikers te informeren en om de band tussen een merk en haar fans te versterken.

Hosts van de ELLE x Pink Gellac-livestream waren ELLE's fashion editor Guusje Verhoef en Pink Gellac-ambassadeur Marijn Kuipers. Gedurende een uur bespraken zij onder meer de laatste modetrends, gaven ze tips over het gebruik van gellak en vertelden ze de deelnemers over hun favoriete kleuren en combinaties. De deelnemers konden tijdens de livestream met korting producten van Pink Gellac kopen, waarbij de eerste vijftig orders een door ELLE en Pink Gellac samengestelde goodiebag kregen. Zes deelnemers van het online event wonnen bovendien een minuut gratis winkelen in de Pink Gellac Colour Boutique.

Willemijn Bouman, Chief Brand & Product Officer bij Pink Gellac: “Het opzetten van een dergelijk social shopping event is iets wat we bij Pink Gellac al langer wilden. Social shopping zorgt voor real time interactie met onze fans maar ook met mensen die nieuwsgierig zijn naar ons merk. Een dergelijke livestream is heel laagdrempelig, het leert ons wat er speelt bij onze klanten en het is een goede manier om bepaalde producten onder de aandacht te brengen en te verkopen. Wij geloven in een multi-channel aanpak en dit is een zeer relevant kanaal gebleken voor onze merk. Ik ben bovendien blij dat we dit concept hebben kunnen uitwerken met ons strategisch mediabureau Mindshare en ELLE als partners. Het is de perfecte mix gebleken voor ons eerste social shopping event.”

Livestream shopping steeds belangrijker in marketing-en communicatie-mix

Joni Aurik, content Strateeg bij Mindshare zegt: "Ik denk dat we kunnen terugkijken op een zeer geslaagd event. Livestream shopping wordt steeds belangrijker in de marketing-en communicatie-mix omdat consumenten op zoek zijn naar real content. Geen photoshop of een Hollywood setup maar échte mensen, échte verhalen, en vooral échte interactie met hun favoriete brand of influencer. Dit biedt live shopping en juist daarom zou dit concept een belangrijk onderdeel moeten zijn van elke community building strategie. Het succes van dit event voor Pink Gellac werd grotendeels bepaald door de manier waarop brand, publisher en de juiste influencer met een trusted voice elkaar wisten te versterken."

Joris Volmering, Head of Business Development bij Sprii.io – Let’s Go Live, die het technische aspect van de livestream verzorgde zegt hierover: “een succesvolle live shopping strategie vraagt om de juiste combinatie van brand, product, entertainment, volgers en technologie. Met Pink Gellac als sterk merk met een revolutionair product, Marijn Kuipers als ervaringsdeskundige en persoonlijkheid, en media experts ELLE en Mindshare is dit project een schoolvoorbeeld voor live shopping en influencer engagement 2.0”

Nikita Hussainali, Group Brand Director voor Cosmopolitan & ELLE a.i. zegt over de samenwerking: “Bij ELLE omarmen we innovatie. Het was waanzinnig om samen met Sprii en Pink Gellac ELLE's allereerste shoppable livestream te lanceren. Het succes smaakt naar meer!”

[ De tekst gaat hieronder verder ]

Pink Gellac heeft als missie om gelnagellak van salonkwaliteit naar de consument thuis te brengen. Het bedrijf is sinds de oprichting in 2013 dankzij een aantal sterke pijlers uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende premium nail care-merken van Europa. Zo bestaat de collectie van Pink Gellac uit meer dan 250 kleuren gelnagellak en lanceren zij om de maand een nieuwe collectie met 5 kleuren.

Het Nederlandse bedrijf hanteert een digital-first strategie waardoor de producten inmiddels in 8 Europese landen en de Verenigde Staten beschikbaar zijn. Om de online aanwezigheid te ondersteunen heeft Pink Gellac inmiddels 10 brand stores, waaronder in Amsterdam, Antwerpen, Brugge, Eindhoven, Groningen, The Mall of the Netherlands, Nijmegen, Rotterdam, Utrecht en Wijnegem. In deze Pink Gellac Colour Boutiques kunnen klanten terecht voor inspiratie, advies en kunnen zij de gehele merkbeleving ervaren.

In 2023 is de omzet van het bedrijf met 60 procent gestegen en met 800.000 orders op jaarbasis is het bedrijf inmiddels een serieuze speler. Ondanks de snelle groei is de spirit waarmee Pink Gellac van start ging onveranderd gebleven: het bedrijf staat tussen de gebruikers van de gellak, die zelf het eindresultaat bepalen en de spil blijven in alles wat ze doen. Het merk drijft op de kracht van de Pink Gellac community – een community die dag op dag groeit en internationaler wordt en inmiddels bijna een half miljoen volgers telt.

Pink Gellac is sinds 2021 in handen van investeerder Vendis Capital.

Beeldmateriaal, interviews en reviews

Heb je interesse in één van de Pink Gellac producten voor een productie of review? Of heb je interesse in een interview met Willemijn Bouman, Chief Brand & Product Officer bij Pink Gellac. Neem dan contact op met Maureen Steenks van Back to Back PR
via: maureen@backtobackpr.com en/of 06-41670716.